A Gazdasági Igazgatóság felépítése

 

Pénzügyi és Számviteli Főosztály

A főosztály alapvetően OKFŐ vonatkozásában végzi tevékenységét a feladatok specifikusságára tekintettel négy csoportra bontva.
Bérszámfejtési csoportunk végzi a teljesség igénye nélkül a területre jellemző klasszikus, eseti, illetve OKFŐ specifikus havi és hóközi számfejtéseket,tiszteletdíjak, megbízási díjak és ösztöndíj számfejtéseket, a be és kilépő dolgozók, adókedvezmények rögzítését / továbbítását a kincstár irányába, cafeteria nyilatkozatok feldolgozását.
 
A Pénzügyi csoport végzi az OKFŐ minden típusú pénzforgalmához kapcsolódó feladatokat, mint pénztár vezetés, bankszámlák kezelése, kiegészítve a BM részére lebonyolítóként kezelt bankszámlákkal. A csoport kezeli a beérkező (szállítói), a kiállított (vevői) számlák és egyéb bizonylatok iktatását, kezelését és utalását a KPER, ECOSTAT és SZR rendszerekben, havi és eseti előlegek pénztári, valamint a kiküldetésekhez kapcsolódó előlegek kiadását és elszámolását.

A Számviteli csoport az államháztartásra és ezen belül az OKFŐ-re jellemző specifikációkat szem előtt tartva a klasszikus főkönyvi könyvelés és az analitikai terület munkájából tevődik össze. A két terület szorosan együttműködve végzi tevékenységét, hogy mind az OKFŐ, mind az OKFŐ irányítása alá tartozó Intézmények tárgyi eszköz nyilvántartásainak aktualizálása folyamatosan biztosított legyen.

A Támogatás-elszámolási csoport feladatkörét tekintve két területre oszlik. Az egyik terület a szakorvosképzéshez kapcsolódó támogatások éves tervezésével, kifizetésének lebonyolításával majd a beszámolók ellenőrzésével foglalkozik, a másik terület az egészségfejlesztési irodák, vis maior támogatások, szűrőbusz támogatások valamint a peres ügyek pénzügyi beszámolóit ellenőrzi.


Általános főosztályi feladatokat a teljesség igénye nélkül a rendszeres, terület érintettségű adatszolgáltatások, hatósági ellenőrzésekben történő részvétel, beszerzési / szerződéskötési folyamtokban részvétel, selejtezések koordinálása, jogszabályok által OKFŐ-hoz rendelt feladatok pénzügyi koordinálása.


Költségvetési Felügyeleti és Ellenőrzési Főosztály


Középirányító szervi minőségben gondoskodik az államháztartási előírásokon alapuló rendszeres és nem rendszeres adatigény intézményi szintű teljesítésének keretelőírásairól, azok teljesítésének koordinálásáról, ellenőrzéséről, alcím szintű összesítéséről. Összekötő csatornaként működik az intézmény és a költségvetési cím felügyeletét ellátó fejezet között. Más szakterületekkel együttműködésben részt vesz a fejezeti egyedi finanszírozási források elosztására irányuló döntés előkészítésben.


Finanszírozási és Kontrolling Főosztály


A főosztály az intézményi osztályos kontrolling adatok ellenőrzésével, azok feldolgozásával, riportálásával foglalkozik. Az osztályos kontrolling módszertant figyelemmel kíséri, szükség esetén módosítását kezdeményezi. Az osztályos kontrolling módszertant megalapozó egységes intézményi számlatükör módosításait menedzseli.


Vagyongazdálkodási és Vagyonkezelési Főosztály


Főosztályunk felelős az állami tulajdonban lévő egészségügyi intézmények alapfeladatainak ellátásához szükséges vagyon kezelésének és hasznosításának felügyeletéért. Feladatai közé tartozik az adományok elfogadásának előkészítése, a vagyonhasznosítási szerződések megkötése, az OKFŐ tulajdonosi joggyakorlása alatt álló gazdasági társaságok tekintetében a tulajdonosi intézkedések előkészítése, valamint a vagyonkezelésében vagy használatában álló ingatlanokhoz kapcsolódó jogviszonyok kezelése és nyilvántartása. Ezen túlmenően együttműködik a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt-vel (MNV Zrt.) az ingatlangazdálkodás és vagyonkezelés területén és részt vesz a nem szükséges vagyonelemek értékesítésének előkészítésében.