Állami Egészségügyi Ellátó Központ e-ügyintézési térbe való integrálása - KÖFOP-1.2.2-VEKOP-18-2019-00011
Projekt azonosító száma: KÖFOP-1.2.2-VEKOP-18-2019-00011
Kedvezményezett neve: Országos Kórházi Főigazgatóság
Szerződött támogatás összege: 29 550 032 Ft
Támogatás mértéke (%-ban): 100%
Projekt tényleges befejezési dátuma: 2020.11.30.
Projekt tartalmának bemutatása:
Az OKFŐ az e-ügyintézési törvény alapján elektronikus ügyintézés biztosítására kötelezett szerv, hatósági (nyilvántartásba vételi) jellegű tevékenységeit az Ákr., illetve az e-ügyintézési törvény követelményeinek megfelelően kell megszerveznie. Az OKFŐ célja a pályázatban bizonyos hatósági eljárások elektronikus ügyintézés keretében történő újraszervezése. Az OKFŐ célja az e-ügyintézési tv. 25.§ (3) bek. szerinti követelmények teljesítése, folyamatainak elemzése, átalakítása, meglevő belső szabályozóinak módosítása, hiányzó belső szabályozóinak elkészítése, apparátusának képzése a hatékony feladatellátás érdekében. A fejlesztés indokai:
- Az egészségügyi dolgozók első alkalommal történő működési nyilvántartásba vétele, illetve a működési nyilvántartás megújítása hatósági eljárások jellemzően Word alapú dokumentumokkal támogatottak jelenleg. A manuális rögzítés a hatékony erőforrás felhasználást gátolja, emellett több üzemeltetési feladatot és költséget generál.
- A hatékony elektronikus ügyviteli gyakorlat kialakítását jelenleg gátolja, hogy a hivatali kapuk és BKSZ nem integráltak és a Word űrlapok adattartalma nem tölthető be az iratkezelő rendszerbe és a szakrendszerekbe, a folyamathoz kapcsolt ellenőrzések manuálisan történnek. Ez növeli az ügyintézési határidőt és akadályozza az Ákr. szerinti automatikus döntéshozatali eljárást.
- Jelenleg nem biztosított az eljárás során ellenőrizendő ügyféladatok automatikus lekérdezése, mely munkafolyamat szinten kezelendő probléma.
- Az e-ügyintézéshez a back office folyamatok e-ügyintézési szemléletű támogatása mindezidáig nem valósult meg. Hiányzik a work-flow-k kialakítása, amely ténylegesen elektronikus útra tereli és ott is tartja a belső munkafolyamatokat az ügyintézés során. Mindez idő-, költség-, hatékonyság-, eredményesség-, s nem utolsó sorban integritás probléma.
- Az eHR követelményeknek való megfelelés nem teljes körű, ennek fejlesztése is a pályázat célja.
- Az e-ügyintézés bevezetése a minimumfeltételek elvárását szabályozási szinten is megköveteli, mely jelenleg nem teljes.
A projekt keretében az OKFŐ feladata
- 7 db SZEÜSZ/KEÜSZ-höz való csatlakozás;
- tesztelt, éles üzemben működő csatlakozások (interfész adatszolgáltatás) megvalósítása;
- az új működésnek megfelelően igazgatási folyamatok átalakítása, szabályzatok módosítása;
- az ügyfelek által elektronikusan indítható ügyek számának növelése.
A projekt tényleges tevékenységei és vállalásai az alábbiak szerint differenciáltak:
- informatikai fejlesztések: űrlapok iratkezelő szakrendszerbe történő bejutásának fejlesztése, a szakrendszer és iratkezelő közötti kapcsolat kialakítása, főként az iratkezelő rendszerhez (DMS One) kapcsolódó SZEÜSZ és KEÜSZ integrációk megvalósításával. A megvalósítani kívánt csatlakozások: BKSZ, GovCa, KAÜ, AVDH, AVDH-DHSZ, RNY, ÖNY, KKSZB;
- szervezetfejlesztési tevékenységek: e-ügyintézés bevezetési stratégia és ütemterv készítése, e-ügyintézési szempontú folyamatfelmérés, folyamat átalakítás, szakrendszeri támogatottság szinkronizálása, weboldal audit (e-ügyintézési ergonómiai szempontok, jogszabályi követelmények érvényesítése), horizontális követelmények teljesítése, szabályozási audit (belső szabályzatok és külső szabályozási környezet), szabályozás, szabályzatok módosítása, jogszabályokban előírt e-ügyintézési tájékoztatók elkészítése, e-ügyintézési oktatás (jelenléti és elearning), oktatási segédanyagok elkészítése (jegyzet, diasor, GYIK), RNY ügykatalógus összerendelése, RNY ügykatalógus készítése;
- projektmenedzsment tevékenységek: a kötelezően megvalósítandó projektmenedzsment feladatok ellátása, ezen belül: projektvezető, projektmenedzser személyének kijelölése, projekt struktúra (szakmai munkacsoport) felállítása, szakmai munkacsoportok működtetése, tagok delegálása, részvétele, KÖFOP projekt adminisztráció, projekt struktúra működésének adminisztrációja, SZEÜSZ/KEÜSZ csatlakozások adminisztrációja, kötelező tájékoztatás, nyilvánosság biztosítása, horizontális vállalások teljesítésnek szervezése, kapcsolattartás a szállítókkal, teljesítési igazolások kiállítása, kapcsolattartás az Elektronikus Ügyintézési Felügyelettel.
A fejlesztések három célcsoportra fókuszálva hasznosulnak:
- ügyfelek (természetes személyek, jogi személyek);
- intézmény (OKFŐ; együttműködő szervek);
- az Állam.
A projekt célja:
Az OKFŐ az e-ügyintézési törvény szerint e-ügyintézés biztosítására kötelezett szerv, hatósági tevékenységeit a törvény követelményeinek megfelelően kell megszervezni. Jelen projekt célja, hogy az OKFŐ az egészségügyi dolgozók alap- és működési nyilvántartásához kapcsolódó hatósági eljárásainak front office és a back office, az eHR back office tevékenységeinek fejlesztését megvalósítsa. A projekt során megvalósul az érintett szervezeti egységek, szakrendszerek és folyamatok felmérése; az OKFŐ e-ügyintézési auditja (jelentés és javaslattétel), az audit során felmerült közvetlen és távoli jövőre ható e-ügyintézési stratégia elkészítése, illetve az ebből lebontott részletes ütemterv. Informatikai fejlesztés tekintetében 7 db SZEÜSZ/KEÜSZ csatlakozás (BKSZ, GovCa, KAÜ, AVDH, AVDH-DHSZ, RNY, ÖNY, KKSZB) valósul meg az alkalmazás- és folyamatfejlesztésekkel, szakrendszeri integrációival együtt. Ezt követi az igazgatási folyamatok újjászervezése, folyamatszabályozása, belső szervezeti szabályzatok módosítása, új szabályzatok készítése, az ügyfelek és a közreműködő szervek tájékoztatása, vezetők és ügyintézők képzése. A fejlesztési eredmények ügyféloldalon az adminisztratív teher csökkenését, az idő- és költségek megtakarítását eredményezik. Intézményi oldalon az ügyintézési idő csökkenése, a papírfelhasználás, valamint a papíralapú iratok csökkenő száma jelentkezik eredményként. Az Állam oldaláról az olcsóbb és hatékonyabb államigazgatási működés az eredmény.