Az egészségügyi ellátási rendszer pénzügyi irányítási és közigazgatási funkcióinak megújítása - KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00051
Projekt azonosító száma: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00051
Kedvezményezett neve, a konzorcium vezetője: Országos Kórházi Főigazgatóság
Konzorciumi partnerek: IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, Miniszterelnökség, Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő, Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság, Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ
Szerződött támogatás összege: 4 753 862 562 Ft
Támogatás mértéke (%-ban): 100%
Projekt befejezési dátuma: 2023.12.15.
A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00051 azonosítószámú „Az egészségügyi ellátási rendszer pénzügyi irányítási és közigazgatási funkcióinak megújítása” című projekt eredményeképpen jelentős fejlesztések történtek az egészségügyi ellátórendszer pénzügyi irányítási és közigazgatási funkcióit tekintve.
Az Országos Kórházi Főigazgatóság (OKFŐ) által vezetett konzorcium együttműködésében 2020. évben kifejlesztésre került az OKFŐ portállal integrált Operatív Törzs szerződés-jóváhagyási folyamat elnevezésű rendszer, továbbá létrejött 2021. évben a Központi pénzügyi engedélyező rendszer, amellyel az OKFŐ irányítású intézményeknél a gazdasági események és beszerzések engedélyezésének folyamata, valamint mindezek adminisztrációja digitálisan kezelhetővé vált.
A fejlesztési csomag további eredménye az Elektronikus halottvizsgálati bizonyítványt kiállító rendszer (eHVB) is, ami a korábbi, papíralapú ügyintézést váltja fel.
A projekt keretében jött létre a Panaszkezelési- és betegelégedettségi rendszer, amely segítségével megvalósul az egészségügyi szolgáltatások igénybevétele során tett panaszok elektronikus kezelése, valamint a páciensek elégedettségének mérése.
A Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ közreműködésével megvalósult az orvosi és környezeti eredetű sugárterhelési kimutatás létrehozása és integrációja a releváns közigazgatási alrendszerekbe, valamint az egészségügyi ellátással kapcsolatos információs rendszerek fejlesztése is megtörtént több területre kiterjesztve.
A projekt keretében olyan funkcionalitással egészült ki a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) informatikai rendszere, ami elszámolási, értékelési, elismerési eljárásokat hoz létre. A NEAK egy olyan megoldást is bevezetett, amivel az állampolgár - a nyilvántartásba történő bejegyzését követően - automatikusan értesítést kap valamennyi jogviszonyváltozásról és TAJ-t érintő érvényváltozásról. Továbbá az automatikus döntéshozatali eljárások támogatására is történt fejlesztés.
A programot az Országos Kórházi Főigazgatóság, mint konzorciumvezető, az IdomSoft Zrt., a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ közreműködésével hajtotta végre.