A vizsgálat során az OKFŐ munkatársai megállapították, hogy az étellel kapcsolatos problémát az írásos bejelentést megelőzően sem az érintett beteg, sem pedig annak hozzátartozója nem jelezte az intézmény felé. A panaszt követően – az érvényes panaszkezelési szabályzatnak megfelelően - a kórházi vezetés haladéktalanul elrendelte az eset kivizsgálását.

A vizsgálat feltárta, hogy a kérdéses napon a beteg kezelőorvosa, valamint az ápolók sem észleltek rosszullétet egyik betegnél sem. Az egyeztetések során felmerült annak a lehetősége is, hogy a beteg vélhetően egy korábban a szekrényében elrejtett ételt mutatott a hozzátartozójának. A hasonló esetek elkerülése érdekében az OKFŐ javaslatára a jövőben a szakdolgozók a napi ápolási lapra rögzítik, amennyiben egy betegtől nem megfelelően tárolt, romlandó élelmiszert vesznek el.

Az intézmény élelmezésével kapcsolatosan általánosságban elmondható, hogy a jelenlegi esetet megelőzően sem a 2022-es, sem a 2023-as évben nem érkezett ilyen jellegű panasz a kórházhoz. Az ételeket a szakdolgozók a tálalás előtt minden esetben megvizsgálják, csak ezt követően adják oda a betegeknek, emellett pedig a Kórházhigiénés Osztály is rendszeresen ellenőrzi az élelmezési tevékenységet. Amennyiben az intézmény munkatársai az ellenőrzések során valamilyen hiányosságot vagy minőségi problémát tapasztalnak, a kórház gondoskodik a nem megfelelő élelem visszaküldéséről, valamint azonnal jelzi azt a szolgáltató felé. Az OKFŐ javasolta, hogy azon osztályokon, ahol az élelmiszerrel, étellel kapcsolatos problémát észlelnek, az étel visszaküldése során rögzítsék a visszaküldés indokát is.