A Szent Borbála Kórház intézményi oktatója, Barczai-Wágner Anikó 24 éve került ki a középiskolából, és amellett, hogy mások tudását gyarapítja, maga is tanul: egészségügyi-tanár mester szakon. Tudásának szinten tartása és fejlesztése nem pusztán külső-belső elvárás, nem csupán tudatos életpálya-építés, hanem befektetés is egyben. Befektetés a jövő ápolóiba. Ráadásul Anikó nem akárhol oktathatja az egészségügyi dolgozókat, a megyei kórházban található úgynevezett Skill labor a legmodernebb oktatási eszközökkel van felszerelve: ápolási babák, ápolási eszközök, VR szemüvegek, szem-kéz koordinátor rendszerek.
Ezek az eszközök alkalmasak arra, hogy a tanulók érdeklődését felkeltsék és fenntartsák. A mai kor hallgatói ugyanis beleszülettek a digitális világba, ők a „digitális bennszülettek”. Az oktató szerint a duális képzésben a diákok nemcsak gyakorlati ismeretekre tesznek szert, hanem az egészségügyi környezetbe is szocializálódnak. Az iskolai elméleti oktatást követően a hallgatók tudásukat először a SKILL laborban ültetik át a gyakorlatba. Ennek a tudásnak a birtokában magabiztosabban végezhetik a kórházi osztályokon a gyakorlatukat.

Ápolási igazgató-helyettes asszony célja, hogy a tanulók legyenek képesek rendszerszintű gondolkodásra, a részfeladatokat tudják összekapcsolni, az ápolási tevékenységeket egymásra építeni. Az összes szakmai tantárgyat képesek legyenek egységben kezelni, ismereteiket az adott témában különböző területekről előhívni, hiszen csak így, egészében beszélhetünk egészségtudományról. A betegágy mellett nincs helye a hezitálásnak, gyors észlelésre és reagálásra van szükség. Ezért tartja fontosnak a szimulációs körülmények között, különböző szcenáriók mentén történő gyakorlat szervezését és kivitelezését – szögezte le a szakember, aki szerint ez nagyon nagy és egyben szép feladat is.

Forrás: kemma.hu