Útkövető

Hírek oldalmenü

Tartalom megjelenítő

null Lezárult az ágazati statisztikai adatgyűjtést megalapozó informatikai fejlesztési projekt

Lezárult az ágazati statisztikai adatgyűjtést megalapozó informatikai fejlesztési projekt

Az egészségügyi ágazat működésének hatékonyabbá tételéhez elengedhetetlen az átlátható, naprakész és valós adatokat tartalmazó adatbázis folyamatos rendelkezésre állása

 

 

 

 

 

 


A GYEMSZI jogszabályban foglalt ágazati statisztikai adatgyűjtési feladatának végrehajtását megalapozó informatikai fejlesztés (ÁStAR) EKOP-3.1.3-2012-2012-0010 projekt célja az egészségügyi ágazat működésének hatékonyabbá tétele. Közvetlen célja egy komplex ágazati statisztikai adatgyűjtő rendszer kialakítása, amely támogatja a jogszabályi kötelezettségből fakadó adatgyűjtési feladatokat, annak feldolgozásait, publikálását az ágazati portálon. A projekt megvalósításának zárása előtt, novemberben a projektben részt vevő 30 intézmény részére egy olyan képzés megrendezésére került sor, ahol a rendszer használatát mutatták be, illetve kisebb csoportokban vitatták meg a felmerülő kérdéseket, áttanulmányozták a rendszer használatához szükséges kézikönyveket, illetve az SZMSZ törzstáblák elérhetőségét is ezen az oktatáson mutatták be. Az intézmények ez után megkapták a belépéshez szükséges kódokat, és beléphettek a jelentő rendszer felületére. Ezen a felületen elérhetőek a törzstáblák, a felhasználói kézikönyvek, útmutatók. 

A bevezetendő rendszernek alapvetően a meglévő rendszerekre, valamint az újonnan felvitt adatokra kell épülnie, oly módon, hogy az Intézet működéséhez, a vezetői döntésekhez, az üzleti folyamatok irányításához leginkább szükséges, objektív információt szolgáltassa. Emellett a rendszerben a lefedett adatokból képzett mutatószámokat lehet előállítani, amelyek eltérő adatokból olyan információtartalmat biztosítanak a vezetés számára, amelyek alapján nagyobb rátekintést kap a működésre, azon belül is a döntést igénylő felvetésekre. Ez az információ könnyen áttekinthető, jól kezelhető formában álljon rendelkezésre. A jelentésben érintett szakterületek a következőek: a beszerzés, egészségszervezés, finanszírozás, gazdálkodás, humánpolitika, informatika, minőségfejlesztés, uniós pályázatkezelés, monitoring és végül a vagyongazdálkodás. 

Az elektronikus úton benyújtott jelentésekből a rendszer automatikusan képes a beállított statisztikai kimutatások összeállítására, ezzel egyszerűsítve az egészségügyi ágazat "napi" működésének nyomon követését, a költségvetés alakulását, lehetővé téve a gyors beavatkozást és az eddigieknél sokkal pontosabb stratégiai tervezést. 

A fejlesztés eredményeként létrejövő rendszert a GYEMSZI informatikai üzemeltetésért felelős szervezeti egysége üzemelteti. 
A GYEMSZI a jövő év folyamán az éles tesztüzem alatt tovább fejleszti a rendszert, azért, hogy 2015-ben az összes GYEMSZI által felügyelt  intézményre kiterjeszthetővé váljék.

intranet